Året 2012
2013-01-02 / 22:45:03 / Allmänt

Den här bloggen har legat lite på kylning sedan jag kom hem från Berlin. Tycker dock att det är roligast att skriva när jag inte bor i Sverige och är ute på vift någon annanstans i världen. Nu är det ju bara 12 dagar kvar innan jag säger hejdå till min familj och flyttar till USA, så ska väl börja posta lite mer inlägg nu. Tänkte härma alla andra bloggare och göra en liten årsresumé över 2012, here we go!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Well, bodde ju i Berlin mellan januari och maj, vilket jag aldrig gjort tidigare. Skulle dock önskat att jag gjort något mer äventyrligt som att hoppa fallskärm eller lära mig surfa, men har varit ett ganska händelselöst år när det kommer till den fronten.

Har du några nyårslöften?
Ja! Att vara mer hälsosam, göra mer spännande saker (som att hoppa fallskärm och lära mig surfa), få bra betyg  i skolan nu i USA, ta vara på dagarna och att ha kul!
 
Har du några planer för året 2013? 
Att åka till USA och skaffa fler bra och roliga erfarenheter.
 
Vilka länder besökte du?
Tyskland (Berlin), Tjeckien (Prag), Estland (Tallin), Schweiz (Zürich och Davos) och Sverige såklart.
 
En lite turistig bild från Tallin
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Har inget speciellt datum som sticker ut. 
 
Vad var din största framgång 2012?
Att jag lärt mig tyska. Är ju inte något proffs direkt, men kan klara av en någorlunda bra konversation.
 
Största misstaget? 
Att jag sovit eller latat mig för mycket istället för att hitta på massa saker! Man lever bara en gång, så gäller att ta vara på det.

Bästa köpet?
Oj vad svårt, kan inte komma på något. Kan ha varit allt från en chokladkaka när man har världens monstercravings efter det till min flygbiljett till USA. 
 
 Vad spenderade du mest pengar på?
Sammanlagt alla avgifter inför resan till USA plus flygbiljetter.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, massa småsaker som är svåra att komma ihåg nu, men som gjorde mig glad för stunden. Bl.a att träffa mina underbara syskonbarn och lilltjejen jag var au-pair åt i Berlin.
Åkte skridskor med småtrollen i snöstorm
 
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
Typ Gangnam style, Internation Love med Pitbull och Chris Brown, låtar av Rihanna, Swedish House Mafia, Justin Bieber, Adele m.m.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Hittat på mer saker.
 
Favoritprogram på TV detta år?
tittar ju ALDRIG på tv. Följer serier från USA på datorn. Men några tv-serier som jag gillade i år är: Homeland, The Vampire Diaries, Heart of Dixie, The Walking Dead, The Big Bang Theory och hundra andra... :)
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Var i Berlin, åt vienamesisk mat, fick en svensk prinsesstårta och åkte på böter i tunnelbanan.
Goda Dumplings
 

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin