Nytt pass
2012-11-06 / 17:23:00 / Allmänt

Sitter och velar här nu fram och tillbaka om jag ska boka en tid för intervju på Amerikanska Ambassaden. Såg nämligen att mitt pass går ut i september nästa år och man får inte byta pass när man väl fått sitt visum, eftersom dem sätter fast den i själva passet. Så måste kila iväg till polisen här nu och jag vet inte om jag vågar boka en intervjutid, då jag inte vet hur lång tid det tar innan jag får mitt nys pass. Det fanns ca. 15 lediga tider kvar denna månad på ambassaden och dem lär väl gå åt fort. Vill helst slippa vänta till december. Boka eller inte boka?


2 Kommentarer
Linn Carita:

Hej Madde!

Tusen tack för fina varma kommentarer, det var väldigt snällt av dig att skriva och berätta vem du är. Jösses! du sätter verkligen press på mig nu ;) Jag lovar att jag ska göra mitt bästa för att skriva mer om mitt liv i Kina, det kommer några inlägg lite då och då men jag erkänner att de borde nog vara lite fler. Kikade igenom din blogg och tycker att det är otroligt spännande att du som jag vågar resa runt i världen, på det sättet ser man livet på ett helt annat sätt. Jag håller tummarna att allt går bra för dig och ser fram emot dina uppdateringar.

Ps.. skynda med att få passet ordnat så du slipper vänta på en intervju längre än nödvändigt.. lärde mig av mitt eget misstag ;)

Många kramar

Svar: Hej hej!
Tack så mycket! Jo, det är väldigt roligt att åka runt och se nya platser och skaffa sig nya erfarenheter. Väldigt många som säger att de önskar att de själva gjorde likadant när de var yngre. Man ska ta vara på sin tid helt enkelt! :)

Jo, skulle göra det. Men såg att man var tvungen att skriva in sitt passnr. och eftersom jag skulle få nytt pass kunde jag inte boka då. Men nu är allt fixat och klart. Tack för tipset i alla fall! :)

Ha det bäst borta i Kina! :)
Madelene Lundgren



SKRIVET DEN: 2012-11-07 KL: 18:30:14 URL: http://linncarita.com
Adina:):

sv: jaha vad kul!:) ja jag känner igen mig i det, det är svårt att spara när det helatiden kommer nya utgifter. Jag har för tillfället inte alls mycket undansparat. kommer att använda mina julklappspengar och födelsedagspengar(fyller år 9 dec) enbart till det. sen får jag decemberlönen i januari som också kommer gå till de. så runt 10.000 om jag har tur kommer jag ha med mig utöver CSN:) dudå?:)

Svar: Okej. Håller med. Har hört några som sagt att man ska ha med MINST 60000kr utöver CSN om man vill kunna göra saker där och inte leva på en jättetråkig budget. Jag hade sparat ihop rätt mkt pengar tidigare men nu har väldigt mycket försvunnit iväg. Har jobbat lite nu i november och kommer jobba i december, så jag kanske har med mig runt 40-50000 utöver CSN. Vi får se helt enkelt. Skulle gärna vilja ha med mig lite mer, för skulle gärna vilja resa till Mexico och några andra ställen när jag är där borta! :)
Madelene Lundgren



SKRIVET DEN: 2012-11-07 KL: 19:41:24 URL: http://adinatunell.spotlife.se



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin