Nytt extrajobb
2012-11-16 / 13:15:41 / Allmänt

Idag har jag inte så speciellt mycket inbokat. Blir väl en ta-det-lugnt fredag med film och mys. Imorgon däremot ska jag iväg och jobba på det andra extrajobbet jag sökte förut.
 
Det roliga är att efter jag hade blivit "intervjuad" på telefon för en vecka sedan dröjde det väldigt länge innan jag fick något svar. Jag bestämde mig då för att skicka iväg ett trevligt mail till tjejen som tog hand om det hela och fråga hur det gick och visa mitt intresse. Morgonen efter fick jag ett sådant där massmail av henne där det stod att tjänsten tyvärr blivit tillsatt. Suck, tänkte jag... Men efter bara någon timme ringer hon och berättar att hon sett mitt mail och att hon tyckte jag lät så trevlig när vi talades vid i telefon och det jag skrivit. Jag kunde därför ignorera det där massmailet jag fått tidigare under dagen och vips har jag fått ett till extrajobb.

Dagens lärdom: Skicka inte bara ut ett tråkigt CV och personligt brev när du söker jobb. Försök visa ditt intresse på andra sätt också. Man måste sticka ut bland alla hundra ansökningar företagen får in!
 
 
 

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin