Friedrichshain
2012-01-08 / 17:45:05 / Allmänt

När jag stängt ner datorn tidigare idag för att ta tag i plugget kände jag att jag faktiskt ville gå ut i alla fall, trots tråkigt väder. Hoppade på tåget och åkte till Friedrichshain. Gick på loppismarknaden i Boxhagener Platz, men det var mest krims krams, böcker, skivor och möbler. Inget jag vill ta med hem till Sverige med andra ord. Dock finns det fullt med billiga restauranger där omkring, så gick runt och kollade in lite menyer. Valde ett bio-café dit många verkade gå (brukar ju vara bra om det är lång kö) och det var det. Eftersom det var ekologiskt och fräschare mat där, fick man betala lite mer (ca. 60 kronor totalt), vilket faktiskt inte är så dyrt i alla fall. Köpte en jättegod panini och en äppelpajsdricka!
På vägen hem började det spöregna och jag kunde inte varit torrare om jag hoppat i en sjö ens. Mina skor var vattenfyllda upp till kanten, dem pösiga byxorna satt klistrade som strumpbyxor på benen och på något konstigt sätt regnade det in innanför min jacka så hela tröjan var blöt även den. Kan ju säga att det var skönt att komma in och krypa ner i sängen med tända ljus efteråt!



Goodies på Warschauer strasse

Creamy Apple Pie - smakar som det låter. Gjord på varm vaniljsojamjölk, äppelmos och kanel. 

Kycklingpanini med någon avokadokräm och lite annat... Satt och pluggade tyska samtidigt och nog tusan lärde jag mig snabbare här än hemma. Kanske jag ska gå på café varje gång jag har plugg att göra? :P


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin