Bästa Currywursten i stan
2012-01-07 / 21:13:15 / Allmänt

Såg filmen Food, Inc. idag och fy vad jag blev sugen på att köpa bra mat och inte massa skit. Så sjukt hur all mat vi äter hanteras egentligen. Bajs i hamburgarna på donken, kött som tvättas med ammoniak, massa gifter och annat skit. Jag tycker att det är bra att man kan köpa så pass mycket ekologiskt här i Berlin till rimliga priser. Ibland är det till och med billigare att köpa en produkt som är ekologisk än en vanlig som inte är det. Alla borde se denna film, ladda ner!

På tal om ekologiskt har jag hittat en korvkiosk som säljer ekologiska korvar här i Berlin. Currywurst är ju något man måste testa när man är här i Berlin och då tycker jag att man ska gå till Fritz & Co. Den ligger precis bredvid KaDeWe och kiosken är regnbågsfärgad. Visst, man får betala lite mer än om man köper oekologisk Currywurst, men den är mycket godare här. Ett tips, beställ även deras vitlöksmayonnaise med dill, mums!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin