Lördagen i Zürich
2012-02-14 / 18:57:30 / Allmänt

Glad alla hjärtans dag på er alla! 

Kom sent igår kväll hem från Schweiz. Gud, vad skönt det är att vara tillbaka i Berlin. Har ju varit borta i 10 dagar och det är jobbigt att bara ha en resväska med saker. Nu har jag hela mitt rum och kan chillidilla. 

Tog ganska många bilder där borta, men det är mest på hus och runt i staden, så blir ganska tråkigt att lägga upp så många. Men några kan jag väl visa er. Zürich var för övrigt en väldigt fin stad. Liten, men fin. Typ överallt fanns det massa banker och klockaffärer. Folket som gick omkring där var även dem väldigt finklädda, lite kul att titta på.

När vi landade i Zürich åkte vi hem till pappans föräldrar. De har ett hus där som är från 1600-talet. Grannen till dem var ingen mindre än Tina Turner. Efter att dem bjöd oss på lunch och vin så begav jag mig in mot city för lite turistande.



Det finns fontäner lite överallt i staden. Dem är nämligen så stolta över sitt rena vatten, så man kan dricka ur dem utan problem.


I Zürich har dem bevarat alla gamla hus, så det är väldigt mysigt att gå runt där och titta. Man springer runt i massa gränder och har ingen aning om vart man är.

Massa Coopaffärer har dem här.

Gick upp till Lindenhof som är en park uppe på en kulle, där man har fin utsikt över staden.

Var så himlans kallt så fotade med vantarna på. 20 % av mina bilder har därför en bit av min vante i kanten, haha!

Från en utkiksplats kan man på fina dagar se alperna långt borta i horisonten. Var dock lite mulet, så man kunde inte se allt. Dem är alltså högre än bilden visar.

Gick sedan in på ett mysigt café för att värma mig lite. Blev en kastanjepurébakelse och...
... en varm kopp choklad. Är man i Schweiz är det choklad som gäller!

Hoppade sedan på bussen tillbaka hem till pappans föräldrar där det bjöds på god mat, vin och champagne i massor och babbel hela natten lång. Tycker alltid om att lyssna på personer som "har kommit någonstans" när det kommer till jobb och status. Eftersom jag själv är så lost när det kommer till vad jag vill jobba med i framtiden, så blir jag bara mer peppad när andra har lyckats.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin