Ute och vandrat på shoppinggatan
2011-09-09 / 20:24:06 / Allmänt

Hej nu är jag tillbaka!

Gick ut på en spatsertur i 1,5 timme på Kurfürstendamm. Hittade dock inget, men kan ju vara kul att bara titta ibland också. Något väldigt störigt var att massa bilar tutade heeeeeeeeeela tiden. Har sett flera med blommor på idag och någon sorts flagga. Alla som satt i dem såg arabiska ut också, så är väl något som firas då, antar jag. Men dem låg verkligen på tutorna hela tiden och körde mot rött när folk gick över övergångsställena, så blev ju rätt sura miner.


Ni får nöja er med suddiga mobilfoton. Har inte orkat bära runt och koppla ihop min systemkamera. Men jag hittade Coconut water här på en affär nära mig! Billigare än Sverige är dem också. Jag tycker i för sig att all nyttig mat och dylikt här i Berlin är billigare än i Sverige. Vi äter i princip bara BIO-mat här hemma, så tummen upp för det!

Något som med 99% säkerhet inte är BIO-mat är denna thailändska jag åt här om dagen. Helt okej, men inget jag MÅSTE äta igen, direkt.

Hittade en Galeries Lafayette här i Berlin för något dag sedan. Det finns fem stycken världen runt och jag har varit Berlin, Dubai och deras flagship store i Paris. Har bara New York och Casablanca kvar, så kan jag bocka av alla från listan! 

Jaja, nu ska jag faktiskt bara ta det lugnt. Se på filmer, serier och chilla järnet! Är ledig hela dagen imorgon och i princip hela söndagen. Får se vad som skall hittas på då!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin