slott och grekiskt!
2011-09-28 / 17:33:13 / Allmänt

Hallå!

Tillbaka från en runda på stan. Hoppade nämligen upp på cykeln och trampade iväg till Charlottenburg slott. Ligger endast lite mindre än 10 minuters lugn cykling bort. Trodde inte att de var så nära! Där rullade jag runt i slottsträdgården och det var varmt och skönt. Flera som låg och solade i bikini. Jag tog tyvärr inte med mig min systemkamera, så har bara biler från min Iphone. Linsen var skitig, så dem är inte superbra direkt, men man tager vad man haver. Ska faktiskt börja ta med mig min digitalkamera de gånger jag lämnar systemkameran hemma, så att jag kan få lite snyggare bilder. Måste komma ihåg och lägga ner den i väskan bara!




Solen låg på så var lite svårt att knäppa kort. Måste varit runt 25 grader idag, tror jag.

Här satte jag mig en stund tills en skolklass kom och började väsnas!

Cyklade sedan till en grekisk restaurang i närheten av mig för att äta lunch.

Ser ju skitäckligt ut på bilden, men jag beställde in det godaste vitlöksbröd jag någonsin ätit.

När man öppnat upp den var den lika stor som en hel limpa. Typ för 5 personer att dela på! Så fick ta med mig hem i en påse! :)

Kommer inte ihåg vad jag beställde, men det är något kött med fetaost i, ris och Tzatisiki. Linda som alltid är nyfiken på priser så fick jag betalda för huvudrätt, vitlöksbröd, en sidsallad plus dricka 150 kronor. Finns ju dock billigare alternativ om man är ute efter det. Man kan få en lunch för 20-40 spänn här i Berlin om man vill det.

Cyklade sedan vidare och kollade i lite affärer. Blev skitsugen på att köpa en filt jag såg, men lyckades hålla mig. Slog till på ett doftljus för 50 kronor på rean istället.
Som hittat!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin