Schnitzel och guldklocka
2011-10-20 / 19:50:45 / Allmänt

Guten abend!

Asså jag måste verkligen bli bättre på att sätta på lyktor på min cykel när jag är ute på kvällarna. Har inte en endaste gång kommit ihåg att ta med de och satt på cykeln. Reflexer har jag inte heller, så syns inte när jag trampar runt på vägarna. Jag cyklade nyss hem från en galleria och jag valde att åka på små kullerstensvägar istället för de stora upplysta och jag såg knappt vart jag körde. Hur ska då bilar kunna se mig? Mysigt var det i alla fall. Små lyktor och fina hus!

Well. Jag hade varit och hämtat min klocka som jag lämnade in på en guldaffär i tisdags. Skulle byta batteri på den, men de behövde något särskilt för att få upp den, så fick vänta till idag innan det blev klart. Billigt var det i alla fall. Endast 3.5 Euro. Brukar väl annars ligga på 150 kronor har jag för mig, eller?
Passade även på att äta en Schitzel till middag. Nu kan jag bocka av det från listan och jag tänker inte äta det här i Tyskland igen. Var så äckligt! Massa, massa salt och massa massa fett och massa massa skit helt enkelt. Fick inte ens någon sallad till. Fick be dem att lägga till det, för någon grönsak vill man ju ha till en måltid.





Försökte få en bra bild på klockan med mobilen, men det ville sig inte. Efter hundra försök och 15 minuter gav jag upp. Här är några exempel!

Ser nu att urtavlan (heter det så?) är helt sne. Tror inte att den var så innan. Kan det vara de som bytte batteriet som gjort så?


2 Kommentarer
DR:

- fin klocka!



SKRIVET DEN: 2011-10-21 KL: 21:22:48 URL: http://dajeroma.blogg.se/
Madde :):

Tack, så mycket! :)



SKRIVET DEN: 2011-10-25 KL: 18:45:56 URL: http://madelenejlundgren.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin