Charlottenburg slott
2011-10-01 / 20:46:17 / Allmänt

Hej på er ba!

Halvligger lite snyggt i min säng just nu. Är barnvakt fram till 22 och lilltjejen sover så fint. Imorgon är jag ledig hela dagen, men föräldrarna ska hyra en båt, så de sa att jag fick följa med om jag ville. Dock kommer det inte kännas som ledighet för mig om jag spenderar den tiden med dem, så ska hitta på lite annat. Senare på kvällen ska de grilla hemmagjorda hamburgare på terassen och det kanske jag dyker upp på. Dem berättade att de är väldigt populära och något man INTE får missa! :)

Så, vad har jag gjort idag? Hade jobbtid imorse mellan wake up till 11.00. När det är jag som ska ta hand om lilltjejen på morgonen brukar jag alltid ställa mitt alarm på 06.00, så att jag kan fixa i ordning mig. Sedan går jag och lägger mig igen. Dock var jag inte så trött imorse när jag var klar, så låg i sängen och lekte lite med telefonen. Hörde då vid 06.30 att flickan vaknar, så går in till hennes rum. Då lägger hon sig ner i sängen igen, så jag börjar gå tillbaka till mitt rum. Men så fort jag går utanför dörren sätter hon sig upp så jag satta mig på hennes soffa en stund, ifall hon skulle somna om. Det gjorde hon och så även jag. Vi båda vaknade vid 08-tiden av att pappan kikar in i rummet. Han tyckte det var så himla tyst och undrade om vi gått ut. Men nope, vi båda låg och sov, haha!

Cyklade i alla fall sedan till Charlottenburg slott och slottsparken. Hade tidigare köpt lite saker på affären och även på marknaden de har här bredvid mig varje onsdag och lördag.

Vissa bilder vill inte fungera att ladda upp, så får bli dessa:


Ser ut som en grön väg, men är alger (?) på vattnet.

Något hus mitt i parken.


Låg i bikini och solade på en filt. Så sjukt skönt väder och det är oktober! Köpte dessa två krämer på marknaden, att doppa bröd i. En var paprikakräm och den andra någon valnötskräm med tomat i. Lite starkt, men gott!

Coco-water som jag inte gillade första gången jag provade älskar jag nu!! Supergott och supersvalkande. Köpte även kokosbitar på marknaden, BIO-apelsiner och så var jag tvungen att köpa en Skittles, eftersom jag hört talas om det så mycket och var tvungen att prova. Hittade med sura smaker och den var väl helt okej.


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin