En promenad i Tiergarten
2011-11-07 / 15:03:01 / Allmänt

Gud, måste berätta vad som hände i morse när jag var på väg till skolan. Sååååå pinsamt! Jag cyklade som vanligt den vägen jag brukar, men halva trottoaren var avstängd för att dem höll på att gräva efter några rör eller något. I alla fall, på den halvan där vi trafikanter skulle gå på stod det en bil, så var bara en smal liten bit kvar på trottoaren som vi kunde använda. På den biten hade dem lagt en järnplatta som tyvärr var väldigt hal, så när jag cyklar upp på den glider min cykel åt sidan på något sätt och självklart hinner jag inte reagera så ramlar rakt in i ett räcke som är uppsatt för att folk inte ska ramla ner i gropen. Det räcket var gjort i plast och jag låg över den, med cykeln ovanpå mig. Jag hann se framför mig hur räcket skulle ge vika och jag falla ner i gropen, men jag var riktigt snabb och hann upp innan de hände. De byggubbar som var nere i gropen hade såklart hört och sett allt, så de stod med hakorna nere i marken. Jag fick vinka lite snyggt till dem och säga att allt var bra innan jag fort trampade där ifrån. Ett coolt blåmärke har jag fått över armen nu också! Är mest chockad att jag var så nära att ramla ner i den där gropen. Den var runt 2 meter djup. Så måste haft änglavakt!

Igår ramlade jag i alla fall inte med någon cykel. För jag tog en lååång promenad genom Tiergarten. Jag var inte heller ensam om att göra detta. Hela Berlin var där! Det är så skönt väder just nu, så man får passa på att vara ute medan man kan.





Blev en pastamiddag på Vapiano också. Tog samma som förra gången, dock var det för mycket salt igår.


1 Kommentarer
Anna:

Hej Madde!

Jag ramlade in på din blogg av en slump då jag sökte på jobb i Berlin.. iaf kul blogg och jag saknar Berlin ännu mer nu när jag läser dina inlägg. Jag har bott i Berlin i 2 omgångar när jag pluggade, men vill nu flytta tillbaka för att jobba..

Så till min fråga, hur fick du det jobb du har nu? Är du aupair? Du får väldigt gärna mejla mig om du har några tips!

Ha det fint,

Ciao

/Anna



SKRIVET DEN: 2011-11-07 KL: 18:46:38



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin