Charlottenburg schloss julmarknad
2011-11-26 / 22:04:58 / Allmänt

Det finns många julmarknader runt i Berlin just nu. En av dem är Charlottenburg Schloss Christmas Market som ligger vid slottet. Jag gick dit i torsdags för att ta en titt. Sakerna som såldes där var inte något att hurra för enligt mig, men det fanns mycket att äta om man är ute efter det. Allt från glögg och julöl till våfflor, crepes, kött, korvar, ostar, och massa, massa mer. Själv köpte jag en crepe med Camembert och Preiselbeermarmelade (lingonsylt) till middag. När det blev mörkt var det mysigt med alla lampor där!






Jag fick lite för mycket Camembertost, hon la på en hel stor bit, men annars var det ganska gott. Ibland får man unna sig onyttigheter! :)

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin