Framme!
2011-01-02 / 17:32:02 / Allmänt

Nu kan jag äntligen skriva här! Har inte haft tillgång till något Internet än, för familjen måste leta upp lösenordet till deras som finns på något kort någonstans. Sitter därför på områdets café där jag kan låna lite trådlöst.

Jag har i alla fall kommit fram till Abu Dhabi nu och jag trivs bra. Det är bra väder och mitt rum är väldigt mysigt. Ska visa lite bilder på det senare.

Tänkte börja från början och vissa de bilder jag knäppt dessa första dagar, hoppas bara det inte går segt att ladda upp dem...


Det var snö och kallt när jag lämnade Sverige. Fick i alla fall fönsterplats på planet. Dock hade några andra satt sig där när jag kom, så fick säga att det faktiskt var jag som skulle ha fönsterplatsen. Dem fick helt enkelt maka på sig! :)

Det ingick ingen mat på planet, men det var inte så farligt dyrt att köpa en varmrätt i alla fall. 125 kr om man skulle ha en dricka. Jag valde Spicy chicken, men den var inte så speciellt god!

En "uppe i luften" bild som man alltid tar!

Vi skulle ha landat på natten 23.45 men vi var ca. 30 minuter sena. Sedan fick vi stå i kö superlänge när vi skulle igenom passkontrollen. När det var min tur ville passkontrollanten inte ens titta mig i ögonen. Han satt typ och kollade ner i bordet och pratade. Vissa muslimer är väl lite så...
När jag var klar med den kontrollen så fick jag gå och hämta min väska. Såklart hade jag massa handbagage, så var supertungt att släpa på allt. Jag hittade även chauffören som skulle hämta mig. Han stod där med en skylt som det stod Madelen/Lundgren på! Stackars han, måste stått över en timme och väntat på mig. Han såg jättetrött ut när jag kom.

Fick i alla fall hoppa in i en stor minibuss och så körde han mig till hotellet. När vi flög in på flygplatsen så körde vi in i själva Dubai, så det var väldigt coolt. Man fick se alla höghus m.m. Denna stad gillar jag mycket. Väldigt rent och nytt. Massa, och då menar jag massa, fina dyra bilar (särskilt vita). Palmer överallt, höghus och konstiga byggnader. Jag lade även märke till hur dåligt alla kör. Här behöver man inte blinka ÖVERHUVUDTAGET, stoppskyltar ser man inte alls, utan gasar på i korsningen. Ingen högerregel heller, utan den som kommer först kör och man får köra om på högersida. Så när vi åkte från Dubai till Abu Dhabi blev det slalom mellan alla bilar! 

Ska vissa lite mer bilder på hotellet tänkte jag. Men gör det i nästa inlägg, blir så långt annars!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin