Paket
2011-12-07 / 18:27:05 / Allmänt

Nu har jag varit och fixat simkort, finally! Ska gå dit imorgon och köra ett gäng längder. Hittade ett bra simträningsprogram på Internet som jag ska börja följa. Dock var tanten som jobbade där rätt otrevlig. Tycker alla äldre som inte kan prata engelska i detta land är otrevliga. 

Jag frågade henne på tyska om hon kunde prata engelska, men det kunde hon inte. Så jag förklarade att min tyska inte är så jättebra och hon sitter bara och stirrar. Jag upprepar och hon fortsätter att stirra. Tror då såklart att hon inte hör, så säger högre ännu en gång och då blir hon sur och säger att hon faktiskt hör vad jag säger. Man ba: Men säg det från början då! Hon ville inte heller förklara vad för olika kort dem hade och vilka öppettider som gäller för mig. Men nu har jag i alla fall fått rätt kort, så ska bli skönt att börja gå dit några dagar i veckan.

Hade fått ett paket i brevlådan när jag kom hem!

Mitt favorit mineralpuder från I.d. Har letat över hela Berlin efter detta, men finns inte att hitta. Fick då till slut beställa det från UK.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin