Currywurst!
2011-08-29 / 19:20:51 / Allmänt

Till lunch idag bestämde jag mig för att testa något väldigt tyskt. Currywurst! Det är korv med tomatsås, ketchup och curry på. Den var helt okej, men jag tyckte såsen var lite för söt. Dock är det skillnad på Currywurst och Currywurst, så man kan ju testa på andra ställen också. Men nu har jag i alla fall en ytterliggare sak att bocka av från listan.


Enligt Wikipedia så såldes den allra första Currywursten 1949, här på den gatan jag bor! 

Satte mig på en bänk i Savignyplatz och åt.


1 Kommentarer
Sandra Leino:

Hej Kusin Vitamin. Jag följer dig i Berlin på din blogg. Hela familjen gör det! Så gör inget dumt nu för vi har koll på dig ska dfu veta! Lycka till i Berlin MAdde. Puss och kRam sandra



SKRIVET DEN: 2011-08-30 KL: 09:32:13 URL: http://lillaleinos.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin