Louvren
2010-05-01 / 15:41:25 / Paris

Okej, så jag var på Louvren i onsdags. Jag är glad att jag gick dit, eftersom nu har jag sett vad det är som är så speciellt med stället. Dock var det ingen hit enligt mig. Det är otroligt stort och otroligt många tavlor, säkert 1000000 stycken. De flesta väldigt snarlika av okända konstnärer. Vad är det som är roligt med detta? Jag tyckte i alla fall att det var tråkigt. Bestämde mig därför för att fort gå och se de tavlor av de kända konstnärer jag känner till, typ Da Vinci, Vermeer, Rembrandt m.m. och sedan sticka där ifrån ut i värmen. Priset för att komma in på detta museum är runt 90-100 kr men om man är född i Europa och under 26 är det gratis. Dock står all information om tavlorna på franska och om man vill förstå får man betala för hörlurar som översätter åt dig!

Jag märkte när jag tittade igenom mina bilder att jag knappt tagit några på tavlorna men däremot väldigt många på olika tak. Jag tyckte faktiskt att alla rum och då speciellt taken var otroligt coola och väl mycket roligare att se på än alla jesus på korset-bilder!






0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin