Barnerfarenhet!
2010-06-09 / 12:44:05 / Allmänt

Våran telefon har ringt hela morgonen, eller förmiddagen kanske det är. Jag har svarat lite halvslumrigt eftersom jag i princip fortfarande sov när dem ringde.

- Aa, hallå dt Madde!
Tyst i luren, hörde säkert inte vad jag sa
- Ja, hejsan jag ringer från Sts!
Då blir jag tyst istället och försöker spärra upp ögonen så mycket det bara går för att piggna till
- Jaha, oj, jaha hej!


Aja, vi pratade litegranna eftersom jag inte skickat in mina papper än. Blev bara lite irriterad eftersom jag nu måste skaffa mig ytterliggare erfarenheter av barn. Jag har 7 års erfarenhet, men man får inte använda familjer. Så tänkte använda mina syrrors boyfriends eftersom vi inte är släkt, köttsligt och blodsligt (äckligt det låter!). Men nope, det räknas som familj i alla fall. Så hon rekomendera att jag sitter barnvakt åt grannar och kompisar. Eller praoar på dagid. Hallå, dem vill ha 200 timmars erfarenhet, blir ju jättemånga dagar ju. Så nu måste jag sätta hjärncellerna i arbete och klura ut något!

Ska åka ner till Märsta idag och sova hos syrran. Är nämligen barnvakt imorgon, synd bara att det inte ens räknas! På fredag är det jobb som gäller, shit, var länge sen man jobbade. Ska bli ganska skönt faktiskt!

XOXO


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin