Söndag
2010-01-04 / 01:06:12 / Första tiden i London

Det blev ingen marknad idag. Sov för länge helt enkelt. Vaknade väl vid 12.00 och marknaden håller på mellan 10-17 och jag skulle väl kommit dit till 14 kanske, vilket är lite för sent. Så åker en annan dag. Den försvinner ju inte!

Istället åkte jag till biblioteket. Försökte fixa ett lånekort där förut, men det är ju så himla krångligt. Man ska fylla i papper, ta med pass och proof of adress. De sa att jag skulle ta med något bankpapper som visar att jag bor där jag bor, men har inte ändrat min adress hos banken än, så har inte fått något hitskickat. Jag har dock fått mitt lönebesked, så tog med den idag och det gick! Jag åkte ju hit till London för flera orsaker. En av dem är att jag vill prata och skriva FLYTANDE engelska. Då kan jag inte bara prata utan måste läsa också, så lånade några böcker. Fanns flera svenska författare där på hyllorna såg jag och jag hörde även svenskar som talade inne på biblioteket. Blir förvånad varje dag, då man verkligen hör svenska ÖVERALLT! När jag stod i provrummet på en affär för någon dag sedan hörde jag svenskar i hytten bredvid min.

Jag var även på shoppingtur eftersom biblioteket ligger i Westfield Shopping Center. Gick i den delen jag inte varit i än idag, men det var nog lite för dyrt för min plånbok. Hittade en väska dock, som jag nog ska gå tillbaka och köpa, för den var på rea. Sedan köpte jag en till bh. Har lagt ner tusenlappar på underkläder här, haha! Men det finns så mycket fint, men idag var sista köpet för de plaggen. Den delen jag gick i idag heter "the village" och består av finare butiker. Man hittar allt från MIU MIU, Missoni till Gucci, Prada, Mulberry och Louis Vuitton. Den sistnämda var jag in i och drägglade över lite väskor. Har nu bestämt mig för att köpa en. Det står mellan tre stycken. Vet dock inte vilken jag ska välja. Priserna skiljer sig mycket åt också. Den dyraste är såklart finast men också dubbelt så dyr. Åh, blir galen!


Antingen den klassiska för 5000-6000kr eller den som jag tycker är snyggare för ca. 8000kr (den mindre) eller ca. 10000kr (den stora). Ska man spara längre för att få den snyggare väskan, eller slå till på den billigare tidigare?


3 Kommentarer
Mor:

Ska du ändå inte vänta lite med väskköp? Spara lite mera först tycker jag. Om du köper dyr väska så är det nog bäst att försäkra den. Ha Ha



SKRIVET DEN: 2010-01-04 KL: 05:46:12
Anonym:

hej!!!

Åh vill också ha en fin väska!! kolla ifall ser nån i min smak.

Jag tycker absolut du ska vänta till då får den väska som du verkligen vill ha, och köp en innan du ska åka hem. Man vet aldrig ifall du blir av med den hemma hos dig kam cina



SKRIVET DEN: 2010-01-04 KL: 11:26:12
Linda:

Jag gilar stora väskor mest, inte små :)

Vad lånade du för böcker då?



SKRIVET DEN: 2010-01-04 KL: 13:19:25



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin