Hur tusan ska jag göra?
2010-01-31 / 02:23:22 / Vardagen i London

Vilken pensionär Linda är. Sover redan! Klockan är ju bara lite över 01.00. En annan jobbar ju hela dagarna men sitter i alla fall uppe vaken som tuppen!

Nej, men har en undran. Satt och kollade på min flygbiljett som säger att mitt plan nästa vecka lyfter 07.00 och att jag måste vara där minst två timmar innan, alltså 05.00. Grejen är att tunnelbanan här från mig inte går vid den tiden. Satt och funderade på om jag ska boka in en natt på mitt gamla hotell eftersom den ligger 3 minuters gångavstånd från tåget till Heathrow. Dock börjar det första tåget till Heathrow gå 04.41 vilket betyder att jag är framme lite efter 05.00, plus att jag ska leta upp min gate. Ska jag ta det tåget i alla fall? Det brukar ju alltid vara sådan kö vid incheckningen så det spelar inte så stor roll om man är där supertidigt. Men vill inte komma försent heller. Ska jag då beställa en taxi från mig till flygplatsen (som kommer gå på massa hundralappar) för att veta att jag kommer dit i tid eller ska jag åka med sista tåget in till flygplatsen kvällen innan och sova på några stolar i vänthallen? Shit, vad tusan ska jag göra? Massa val men vet inte vilket som är rätt, behöver hjälp!!!


Varför kan inte tågen rulla 24 timmar om dygnet för? Det skulle göra livet så mycket enklare!


2 Kommentarer
Mor:

Jag tror att det kan kännas skönare att vara nära Madde ifall det blir krångel med trafiken. Du kan samtidigt få träffa vänner där på hotellet. Kraaam



SKRIVET DEN: 2010-01-31 KL: 07:31:25
Beemoo:

Ja, varför kan tågen inte gå dygnet runt för? Jag håller med Mor din, bo på hotellet en natt och ta sen första tåget, har en känsla att allt kommer lösa sig;-)



SKRIVET DEN: 2010-02-01 KL: 01:25:48 URL: http://www.lifeofbeemoo.blogspot.com



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin