Onsdag
2010-02-24 / 22:10:51 / Vardagen i London

Usch, jag mår illa! Kommer till det senare dock...

Så, jag kom iväg till Camden idag och när jag klev ut från min port slog värmen emot mig. Det var kvavt i luften och inte alls kallt. Dock har det växlat mellan soligt och regn under dagen och det är nu på kvällen ganska kallt. Nu har jag hunnit gå i många affärer där borta och vet exakt vilka jag kommer gå till nästa gång. Gillade dem som sålde kläder från ett märke som heter 13&05. Massa fina saker, pälsar och puttinuttigt. Lite Blair i Gossip girl.


Började dagen med färska jordgubbar och ett lila plommon!

Massa massa olika mat man kan köpa från olika länder, typ £4 och då får man mixa. Sedan sätter man sig på en moppe vid vattnet. Dock föredrar jag varmare väder!

Marknaden säljer massa, massa saker från jordens alla hörn! Känns som att gå och handla utomlands minus allt skrik om att man ska komma in och köpa, skönt!




Gick sedan in på den där kinarestaurangen för tredje gången och det blev många champinjoner. Dock såg jag senare detta som nu har fått mig att må illa:

Är det seriöst en larv på tallriken? Fy vad äckligt! Skulle inte förvåna mig i sådana fall! Ja mår illa...



Efter maten gick jag i lite mer butiker och även in på en tatueringsstudio för att kolla priser. Typ som i Sverige, minimumpriset är £40. Jag skulle nämligen vilja göra en tatuering innan jag åker tillbaka till Sverige som ett minne av tiden här. Vi är några som funderar på det. En på mitt jobb och några andra jag vet, så vi får se.

Sedan började det regna och jag med min lilla skinnjacka började frysa, så hoppade på bussen på väg tillbaka hit till Sheperds Bush. Dock tomhänt, vilket verkligen inte går för sig så gick och köpte lite smink och andra småsaker som en väska för min kamera t.ex.

Nu sitter jag här i min sköna säng och har precis öppnat upp mitt lönekuvert. Blev förvånad. Har fått £187 mer än förra månaden, vilket är 2208 kr och då har jag även varit ledig i 6 dagar för min resa till Sverige. Och inte fick jag betalt under dem? Men jag hade även jobbat 33 övertidstimmar, men jag klagar inte! Mer shopping och nöjen nästa månad med andra ord. Kanske åker på en tripp till Oxford någon dag?


2 Kommentarer
Linda:

Nej men var det inte en champinjonskant bara?? bra bra med mer lön ;)



SKRIVET DEN: 2010-02-24 KL: 22:29:05
Madde:

Ja, trodde också de först, men ingen av champinjonerna hade någon sådan kant så... :S:(



SKRIVET DEN: 2010-02-24 KL: 22:46:09



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin