Följ med på en matresa!
2010-02-18 / 23:10:41 / Vardagen i London

Igår lagade jag som jag tidigare sa en kycklingwok helt utan recept. Den blev faktiskt väldigt god, så jag är glad! Tycker inte att det är så speciellt kul att stå vid spisen annars.


Först lite ingredienser. Jag körde på frysta grönsaker, kyckling, färsk paprika, purjolök, organiska champinjoner(jag äääälskar champinjoner) cocosmjöl, krydda och färska äggnudlar.

Sedan i med kycklingen i oljad wokpanna och så kryddade jag med kryddan jag köpte i kinaaffären.

I med frysta icke wok-grönsakerna.

Hackelihack på skärbrädan. Åter igen, jag älskar champinjoner!

Fick lägga allt åt sidan medan jag...

... steker nudlarna. De var verkligen färska, för de brändes fast i botten hela tiden, så röra om, röra om, röra om!

I med grönsakerna igen och woka!

I med cocosmjölken och rör om.

Sedan smakade jag lite på den, men cocosmjölken gjorde den så mild så fick krydda lite till.

Sedan var det bara att servera och äta!

Nu ska jag nog fortsätta att dricka mitt gröna thé, sniffa på sköljmedlet och sedan lägga mig i sängen och se på film eller läsa en bok/tidning!
GOD NATT!


2 Kommentarer
Mor:

Det var väl coccosmjölk och inte sköljmedel du använde i matlagningen?Ha Ha Det såg gott ut det där !Usch för gasspis! Kraaaam



SKRIVET DEN: 2010-02-19 KL: 05:20:15
LInda:

Braaaa Madde, bra bra. Kanske kan bli en liten hemmafru av dig oxå hihi. Bra med färska grönsaker där som jag sa :)



SKRIVET DEN: 2010-02-19 KL: 23:57:14



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin