Andra dagen med Linda i stan!
2010-02-02 / 00:33:02 / Vardagen i London

Detta inlägg skulle ha postats igår!

Idag vaknade jag vid 10-tiden och tyvärr var jag tvungen att jobba medan Linda var i Notting Hill med sin kompis. När jag efter några timmar står vid entren och viker kläder tittar jag ut i gallerian och vad ser jag inte då? En Liten Linda som står helt upp och ner och tar kort på min butik. Hon ser inte att jag upptäckt henne, så ser lite kul ut när hon letar runt där.
   När jag sedan slutar vid 18.30- tiden så tar vi bussen och åker mot Piccadilly Cirkus. Väl där tar vi lite bilder och beger oss sedan mot Soho och Chinatown. Vi gick in i en kinesisk matbutik som sålde jättebilligt grönt thé. Endast 5-6 kronor typ. Sedan tittade vi på lite sprängda (?) ankor i skyltfönstrerna och eftersom Soho typ var som Amsterdams Red Light District förr i tiden finns det fortfarande massa sådana saker kvar. Många strippklubbar, affärer och även prostituerade som man lätt kan hitta genom att följa skyltarna som ni kan se på bild nedan!


Kan ni se vart vi är?

I Piccadilly Cirkus såklart!


Chinatown är inte så speciellt stort. Några gator med restauranger och några butiker!

I Soho är det fortfarande lite som Red Light District! Här utanför en strippklubb!

Prostitution är helt öppet här!


Efter detta begav vi oss mot Covent Garden, men det var tyvärr stängt eftersom det var söndag. Annars är det massa affärer, restauranger, gatumusik och marknader. Idag fanns det endast två stånd med smycken och tavlor och en ensam liten gatumusikant som spelade dålig gitarr! haha
Vi fortsatte våran tur och hittade den mysigaste restaurangen. Den var italiensk och vi beställde in trerätters. Den tyckte vi båda om så mycket, men skriver och postar lite bilder på den i ett annat inlägg.


Skulle hoppa av glädje för att vi äntligen kommit till Covent Garden, men blev snarare någon förvånad blick.

Ett stängt Covent Garden!

Planerna för i morgon ser ut som så, att vi ska åka till Camden Town och gå på marknad och äta på en kinesisk restaurang som jag tidigare ätit på. Deras buffé är to die for! Massa massa mat och massa massa efterrätter. Chokladfontän och man kan göra sina egna mjukglassar och gud vet vad. Man får även en liten gullig mintpastill med notan när man ska gå!

Linda hälsar till Matilda som vanligt men absolut inte till Ante!

P.S. Tack Matilda för alla fina teckningar du målat. Ska hänga upp dem på väggen och ta en bild så får du se sen! D.S.


1 Kommentarer
Mor:

Det var trevligt att se och läsa. Kraaaam



SKRIVET DEN: 2010-02-02 KL: 23:32:24



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin