Vilken otursdag!
2010-04-15 / 16:15:10 / Vardagen i London

När jag skulle gå hit till biblioteket bestämde jag mig för att inte ta bussen, utan använda benen istället. Allt var frid och fröjd tills jag insåg att min dataväska faktiskt inte var så tung som den brukar. Men ganska snabbt insåg jag att det inte är jag som har fått starkare armmuskler utan att batterisladden ligger kvar hemma i rummet. Så det var bara att springa över gatan och vänta på bussen för att åka och hämta den. Jag hade ju kommit halvvägs och kände att det skulle gå åt så mycket tid om jag gick hem också. Dock stog jag där i flera långa minuter, men ingen buss dök upp. Jag räknade till 15 och om den inte skulle komma inom dessa sekunder skulle jag gå i alla fall. 15 blev till 40 och ingen buss i sikte. Med andra ord, jag gick hem. När jag väl hade sladden i väskan och stog och väntade på att alla bilar passerat så att jag kunde gå över gatan till busshållplatsen passerar två av dem efter varandra. Såklart missar jag dem båda och fick snällt vänta på en ny buss. (Dock hade jag lite tur att maskinen var trasig så jag fick åka gratis.) När jag sedan kommer in på biblioteket går jag till sofforna där jag brukar sitta. Jag frågar om jag kan sitta på den tomma plats som finns kvar och en kille måste därför flytta på alla sina saker. Sedan märker jag att alla kontaktuttag är upptagna och en annan kille drar ut sin sladd så min ska få plats. Inte nog med det råker jag smälla till honom i ansiktet med sladden. Fy vad pinsamt tänker jag när jag sätter mig ner. Efter några sekunder inser jag att jackan fortfarande är på, men rädd för att smacka till honom med en armbåge behåller jag den på. Vaaaarmt! Nu har den i alla fall åkt av, för han har gått! Undrar vad som kommer hända resten av dagen?

Men jag har inte berättat det bästa. Min första dag som arbetslös idag! Jag jobbade mitt sista pass igår. Kommer sakna alla där!!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin