Edinburgh Del I
2010-04-23 / 18:54:21 / Vardagen i London

Okej, så jag var i Edinburgh för några dagar sedan, det visste ni inte va?! Jag åkte ju buss dit och shit vilken jobbig resa. Jag var den första som fick kliva på bussen och självklart valde jag sätet längst fram för att kunna se ut så bra som möjligt. Dock kunde man inte fälla tillbaka de stolarna plus att dem var sjukt obekväma! Jag sov inte en blund under den natten och när det väl började ljusna ute kunde jag likabra hålla ögonen öppna och titta ut på landskapet. Det var precis som i filmer. Grönt, kullar och får. Massa stup och hav också!


Snö på toppen av berget!



Själva staden ser väldigt gammal ut med alla hus. Väldigt speciellt! Jag bestämde mig i alla fall för att äta frukost när jag kom fram och gick därför till The Elephant House där jag beställde in något väldigt skottskt!




Ett helt hotell i Missonimöstret, där skulle jag kunna tänka mig att bo!

Det var här inne som J.K. Rowling skrev de två första Harry Potterböckerna. Hon var så fattig att hon inte hade råd med någon värme i sin lägenhet och hon gick därför ner hit till detta café varje dag, köpte en kaffe och skrev på sin skrivmaskin. Idag är hon världens rikaste kvinna och har sålt fler böcker än bibeln! Dock tyckte jag inte cafét var något speciellt! Men hon fick massa inspiration när hon tittade ut genom fönstret eftersom man kan se "Hogwarts" m.m. från det.



Jag kände att jag var tvungen att köpa äkta skottsk frukost. Först var jag lite för feg men sedan gjorde jag det i alla fall. Blodpudding har jag testat förut så det var inte så farligt att prova men den läskiga runda saken längst ner till vänster är fårmage fylld med andra fårkroppsdelar. Smaken var helt okej men tanken fick mig att må illa, så bara provsmak för min del!

Det fanns många trånga gränder mellan husen. Vissa var knappt en meter breda!


Jag såg bara en endaste gubbe i kilt. Undrar om han gjorde som traditionen säger och gick naken där under? Jag vågade då inte tittat efter!

Del 2 kommer senare!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin