Natural History Museum
2009-11-21 / 17:08:56 / Första tiden i London

Var tvungen att checka ut från mitt hotell idag vid 10.45 och checka in på nästa vid 13.00 så tänkte turista lite där emellan. Blev att jag gick mot South Kensington och på vägen dit genom Hyde Park. Folk är ute och springer i linne och shorts och jag själv hängde jackan på armen och gick i T-shirt. Det är väldigt varmt här. Känns inte som slutet på november!

I alla fall. Blev att jag gick in på något museum. Det stod nämligen en lång kö med folk utanför ingången, så det kändes turistigt och bra. Museumet var typ Naturhistoriska museet eller något. Utställningarna handlade om vulkaner, jordbävningar, stenar, fåglar och jordens skapelse. Det ända roliga enligt mig var när man fick stå i ett rum som var utformad som en kinesiskt matbutik. Samtidigt fick man kolla på tvskärmar där det var tv-övervakning av en riktig butik i Kina. Man fick då följa allt i butiken medan en jordbävning skedde. Det kändes mer äkta då rummet man själv stod i började skaka och låta, som att man var med om det själv.


Rulltrappan upp!

En monitor över de senaste dagarnas jordbävningar. I Sverige ingen, i England 1.

Massa tråkiga stenar att titta på!

Dessa stenar var väl lite roligare, fanns även massa dyra ringar!



2 Kommentarer
Anonym:

Hej!!

Hörde att pappsen hade ringt, stötte på honom i centrum, blev chockad när han fick höra att du bor i London nu.

akta så du inte blir smal som en pinne, så mycket som du går.

Ska arbeta vidare här

kramiz cina



SKRIVET DEN: 2009-11-21 KL: 17:16:42
Madde:

Hej!

Jo, han ringde igår när jag var på väg hem från intervjun, haha!

Jadå, ingen fara med det! KRAAAAAM!



SKRIVET DEN: 2009-11-21 KL: 17:24:10



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin