Maten här i London
2009-11-16 / 17:42:42 / Första tiden i London

Pratade för ett tag sedan med min kära syster som undrade vad jag ätit här i London. Det finns ju otroligt mycker restauranger här så det är bara att välja. Dock har det inte blivit något restaurangbesök än. Åt ju en macka på planet igår, sedan tog jag en croissant här från hotellrummet igår. Imorse åt jag yoghurt och något spanskt från rummet. Sedan har det inte hunnit bli något mer.

När jag var på väg hem från banken sprang jag in på affärern här och köpte med mig lite till rummet. Bananerna kostade 3 pence styck vilket typ är 0.35 öre. Superbilligt. Har även hört att köttet här är dyrt men fisk och kyckling är billigare, tur då att jag älskar det!


Tesco, där jag handlade, hade massa färdigrätter och frukt på lådor. Salladen kostade t.ex. £2, vilket är drygt 24kronor. Och pastan £1.2. Eftersom vi bara har en micro här på rummet kan man inte tillaga något.

Skulle ju även visa bilderna på maten som finns här på rummet och tog två stycken:

En låda med typ kakor, muffins, croissanter, bröd och något annat bröd med någon vaniljkräm i. Enligt den spanska tjejen betyder mitt namn muffins eller något på spanska, haha! Hon pekade på en och sa att det var jag.

I kylskåpet finns typ juice och yoghurtar!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin