Jobbet
2009-11-30 / 23:51:05 / Första tiden i London

Linda om LONDON VS SVERIGE: NATTETID:
Vill höra hur det gått första dagen på jobbet? :) Kom nyss hem från pysslet här haha
Åh, pysslet, jag saknar!

Ja, som sagt. Idag var det min första arbetsdag på nya jobbet. Alltså, min andra första arbetsdag på två veckor. Förra gången jag kom hem från arbetsdagen kände jag på direkten att det inte var något jag ville göra, men nu har jag inte den känslan. Visst, det var tråkigt vissa stunder då man inte hade något att göra, men det funkade i alla fall.

Jag började alltså klockan 15 och även om det är en rejäl sovmorgon fick jag stressa till tåget. Kom i alla fall lite för tidigt till jobbet så satt utanför och väntade. Först fick jag nya arbetskläder som jag ska ha på mig. Ett par jeans och en tröja, resten får jag lite senare, eftersom det inte hade något inne för tillfället. Jeansen gillar jag faktiskt men tröjan, nja... Tror de var värda kanske 2000kr eller något?

Har i alla fall fått testa på olika saker idag. Man byter varje timme och mitt schema idag var Woman, Front Section (alltså framme vid entren), Men, Changing room, Break, Woman, Woman och Closing time. Jag ska alltså kolla att alla kläder är bra, hälsa på kunder, hjälpa dem och lite sånt som man gör i en butik. Inte dökul och inte dötråkigt! Roligast var nog faktiskt att jobba på Killavdelning då alla killar jämt ska skämta och att man faktiskt får en chans att hjälpa dem(kvinnorna säger alltid "jag bara tittar").

Breaken jag hade var 30 minuter lång och jag åt alltså då middag och läste lite tidning.


En kycklingnågonting Burrito, vatten och...

... en fruktsallad!

I morgon jobbar jag samma tider och det ska tydligen komma någon BIG BOSS, så gäller att sköta sig!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin