Jag har gått 50 mil idag!
2009-11-17 / 18:53:29 / Första tiden i London

Det känns så i kroppen i alla fall. Tog tunnelbanan och åkte till South Kensington. När jag kommer upp ur stationen vet jag inte riktigt vilket håll jag ska gå åt och kör på vänster. Det skulle jag inte gjort. Jag gick och gick och gick och gick och gick lite till. Kom fram till Earls court (tror jag att det hette) och kände då att jag inte pallade gå mer. Gick förbi en butik som säjer kontorsgrejer och lyckades hitta en turistkarta som jag köpte. Med den i handen var jag senare åter tillbaka på stationen South Kensington. Tog då i stället och gick åt höger och kom fram till området med alla museum. Gick och gick lite till och kom sedan fram till Hyde Park. Alltså, inga butiker på vägen dit. Hela kroppen värkte fortfarande men kände att jag lika bra kunde gå igenom Hyde Park och sedan tillbaka till hotellet. Värmen låg på och jag ändrade mig och gick mot Oxford Street, vilket betyder att jag fick gå lite till. Sprang in i en affär och köpte en svart jacka och sedan raka vägen mot hotellet. Så, nu sitter jag här med värkande ben, fötter, axlar, armar och rygg! Kommer nog sova skönt inatt :)

Blev inget utdelande av CV:n idag eftersom jag inte hittade några affärer. Men har sökt flera jobb här från hotellen nu ikväll, så lite har gjorts idag i alla fall.


På Paddington station på väg mott South Kensington

Konstigt nog åkte jag rätt, trots att deras tube är krånglig!

Det är gamla tåg som låter väldigt mycket när man åker.

I Hyde Park lyste solen!


Inte de bästa bilderna direkt, men de är tagna med mobilen!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin