Curriculum vitae
2009-11-12 / 02:04:33 / Inför resan

Även om jag somnade typ 3-4 i natt och är ledig idag ställde jag klockan på ringning 9. Jag behöver ta tag i mina knäppa sovtider innan jag åker iväg till London. Kanske inte så kul att inte kunna somna på hotellet och sedan sova borta halva dagen när jag ska leta jobb som en galning!

Som rubriken ovan säger är det nu dags för det svåra mandomsprovet. Materian hela mitt liv kommer att hänga på. Det avgörande lilla papper som kommer att bestämma om jag får stanna i London eller ej. Det är alltså dags att skriva mitt engelska CV! Har letat upp lite olika mallar på Internet då ett CV i svensk modell absolut inte går hem hos britterna. Nej, dem går igång på korta, icke-personliga meningar! Det svåra för mig är väl att kunna få till dessa, på ett bra sätt, PÅ ENGELSKA! Vi får se lite senare idag hur det gick. Håll tummarna för mig!


Hej, jag heter Madde och jag talar 14 språk, har en magisterexamen i litteratur-vetenskap, har även öppnat en skola för flickor i Darfur. På fritiden tycker jag om att samtala med mina nära vänner i den Svenska Akademien samt flyga några turer till månen fram och tillbaka för att hjälpa till med forskning (naturligtvis för egna pengar = ÄLSKAR att jobba gratis)!


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin