Update
2009-12-09 / 18:49:17 / Första tiden i London

Okej, nu har jag sovit min första natt i nya lägenheten och det gick bra. Dock har vi inget Internet än, eftersom hon inte vet hur man installerar det. Men jag ska kolla om jag kanske kan. Annars kan man låna av grannen, men precis när jag satte på datorn igår stängde han av den, typiskt. Sitter just nu på hotellet, eftersom jag hade packning kvar här att hämta.

Igår när jag skulle flytta all packning var det verkligen kaos. Jag gick med alla mina väskor, TUNGA väskor, till tuben för att åka till lägenheten. Alla som varit här i London vet att det inte är så handikappanpassat vilket betyder inga hissar eller rulltrappor. Jag fick bära alla mina saker upp och ner och upp och ner för massa trappor innan jag kom fram. Efter en otroligt jobbig resa är jag äntligen nöjd med att jag lyckats ta med allt till lägenheten. Dock kan jag inte hitta mina nycklar till porten. Ringer min rumskompis, som inte svarar. Ringer Sara som fortfarande är på hotellet och ber henne att leta efter nycklarna, men hon hittar inga. Så jag står där utanför med alla väskor och vill bara lämna av dem, eftersom jag hade ungefär 1.5 timme innan jag skulle börja jobba. Jag springer in i butikerna under för att fråga om de kan låsa upp till mig, ringer tanten som äger huset men inget funkar. Fick helt enkelt ta med mig allt till jobbet, så lite bära igen. Mina armar var helt slut kan jag tala om. Inte hade jag någon lust att jobba heller, eftersom jag börjar bli sjuk. När jag senare på kvällen slutar jobbet försöker jag ringa till min rumskompis igen, men inget svar. Var helt enkelt tvungen att packa en liten väska, lämna de stora på jobbet och åka tillbaka till hotellet. Precis då ringer min rumskompis och jag får bära mina väskor till lägenheten och ÄNTLIGEN flytta in!

Idag har jag packat upp, tvättat några maskiner och varit iväg och handlat mat. Shit vad mycket jag fick bära nu igen. Massa tunga påsar, som det gick hål i. Precis när jag kliver in i min port spricker en upp och allt ramlar ut på golvet, snacka om timeing. Nu ska jag väl bege mig tillbaka hemåt, orkar inte sitta här på hotellet, får ont i ryggen. Har faktiskt inte hunnit handla klart eftersom det var så mycket att bära. Så ska handla några flaskor vatten (vågar inte dricka kranvattnet) och frukt samt grönsaker. Vi får se när man uppdaterar nästa gång. Ska ju jobba imorgon också!


Köpte lite olika typ gröt, wok, bönor, makrill, tonfisk, B&J's (kostade bara 24kr när det är dubbelt i Sverige!!!), bulgur, lax, majs, tvätt och sköljmedel m.m.

Hittade lax för 60kr, billigare här än i Sverige!

Hittade inte en endaste liten fullkornsprodukt i pastaväg. Så sämst! Varför finns inte de?

Till er som säger att London är dyrt när det gäller mat, här ser ni! £1=12kr

Tog även kort på min första riktiga SJÄLVGJORDA måltid, pestopasta! Ser dock väldigt äckligt ut, men det var det inte.

Satt och kollade på bilderna nyss och ser att det står ONIONRINGS på påsen jag köpt. Jag gillar ju inte ens de! Trodde det var bläckfiskringar. Tusan att man inte läser när man köper, haha :P


2 Kommentarer
Linda:

stackare låter som du haft lite otur hihi...Onionpåsen var det första jag la märke till, tyckte det inte var din grej :) Fin tallrikar har du oxå men ful duk haha. Uppdatera sofort du kan och fixa internet :P Kraaaam



SKRIVET DEN: 2009-12-09 KL: 19:00:09
cina:

Hej!

Herregud jag kan nästan se dig framför mig, hur du ser ut med alla väskor. Som tur e, är du ju van att flytta runt!!!



SKRIVET DEN: 2009-12-09 KL: 19:05:26 URL: http://madelenejlundgren.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin