Smarta Madde!
2009-12-27 / 21:31:02 / Första tiden i London

Ibland är jag nog allt smart! Eftersom det är så otroligt kallt här i lägenheten har jag börjat använda mig av de två hjärnceller jag har och försökt komma på bra saker för att slippa frysa. Nu har jag utvecklat några bra idéer, som jag kan använda mig av. Jag ska faktiskt säga att de senaste dagarna har jag inte frusit lika mycket, vilket inte bara beror på att det är 15 grader ute och vi har mer värme på här i lägenheten.

De som jag då har uppfunnit är följande:

* När jag går upp på mogonen, då man fortfarande är varm efter att ha sovit, går jag fort in i köket och kokar vatten i vattenkokaren. Jag tar sedan den och ett glas med thé in på rummet och börjar dricka. Det varma thét gör ju såklart att man håller sig lite varm, inga konstigheter. Det jag då uppfunnit är att när jag sitter och sminkar mig (sitter i skräddarställning) så har jag vattenkokaren i knät. Den är otroligt varm och värmen sprider sig då i hela kroppen. Att jag får brännskador över hela benen är en världslig sak och jag får istället hålla mig varm medan jag fixar i ordning mig!

* Det värsta är nog när man ska duscha. Badrummet är iskallt, likaså golvet och badkaret. Man kan absolut inte gå barfota här. Därför hoppar jag fort in i duschen och för att vattnet ska kunna rinna måste man ha värmen på vattnet ungefär 38-42 grader, vilket är alldeles för varmt! Så duschen är inte skön. Det jag då har kommit på, vilket jag egentligen inte gillar, för känns så skitigt på något sätt, men what to do? är att duscha först och sedan smörja in sig och klä på sig och efter det tvätta håret hängandes över badkarskanten. Ska dock försöka utveckla någon ny idé, för som sagt, gillar inte att tvätta håret på det sättet. Har dock smått börjat fundera på om man ska ut och springa varje gång innan man ska duscha. Då är kroppen varm och bara skönt med lite kyla!

* Nästa sak jag kommit på är att hänga kläder på elementet i förväg. Våran värme här i lägenheten kan man bestämma efter vissa tider. Det är nämligen en timer som sätts på och stängs av. Eftersom jag någorlunda vet när jag kommer hem eller ska gå och lägga mig vet jag vilken tid jag ska ställa in elementet på. Jag hänger därför upp mina sovkläder på den och så blir de varma att sätta på sig när det är dags för det! Smart :)

* En sak till jag kommit på är att när jag kommer hem från att ha varit ute är jag varm. Då fixar jag med allt som ska fixas, byter om m.m. eftersom jag slipper frysa om jag gör det efter att ha befunnit mig ett tag i lägenheten.

Tror även att de kan finnas andra saker jag gör utan att tänka på det. Har ni några tips, give me! Nu ska jag dricka varmt thé och bli lite varmare :)


Denna värme är nog dock den bästa värmen!


2 Kommentarer
Linda:

Det bästa tipset är nog att be din jädra hyresvärd att höja värmen...eller så får du fisa mycket under täcket...kanske sova med thekokaren...köpa värmedyna...be mamma sticka en kroppsstrumpa i ylle...sova i köket med öppen ugnslucka...dricka massa brännvin...göra en brasa vid sängen...läsa en porrtidning haha eller vad vet jag :)



SKRIVET DEN: 2009-12-27 KL: 21:44:21
Mor:

Samla ihop allt du har typ strykjärn, brödrost, vattenkokare, hårtork mm i sängen under täcket. Sätt på dom en minut. Akta så det inte börjar brinna. Sedan är det nog varmt och gosigt.Kraaam



SKRIVET DEN: 2009-12-29 KL: 08:04:41



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin