Restaurangtips!
2009-12-02 / 15:27:14 / Första tiden i London

Första veckan när jag var i Kensington gick jag förbi en italiensk restaurang och tänkte att där kan jag äta middag. Jag fick ett litet bord och beställde in tre olika rätter och jag lovar, detta var något av de godaste italienska jag ätit. Jag beställer ALDRIG pastarätter när jag är ute på restaurang, just för att jag inte är så speciellt förtjust i det. Men nu får jag nog tänka om. Den första rätten jag fick in var en krämig tomatsoppa, väldigt god!


Sedan fick jag denna pastarätt som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på. Men det var med champinjoner och riven parmesanost ovanpå. Fick även en sidsallad med balsamico och till skillnad mot andra restautanger var denna inte alls tråkig. Hela detta kalas gick nog på runt 120kr inkl. dricka. Inte så farligt med andra ord!


Själva restaurangen har funnits där sedan 1949, så den är väldigt gammalt, vilket man kan se på inredningen. Det är inte någon jättefin restaurang, men folk kommer tillbaka till den år efter år. Hörde en kvinna nämna att hon alltid går på denna restaurang och har gjort det sedan 1950-talet! Ljudvolymen är ganska hög då det även är mycket barn där inne, men jag satt med min SEX AND THE CITYbok och kunde i alla fall läsa!


Dino's hittar man precis när man kommer upp från t-banan i South Kensington

Kanske ska gå på denna restaurang redan ikväll? Tog ju inga bilder sist, utan dessa har jag tagit från Internet.


1 Kommentarer
Linda:

Åhh vad gott det verkade vara :) Är nyfiken hur det går med lägenhetstittandet. Har kollat lite biljetter här men inte förrens i Jan, ca 1500 t&r med BA, helt ok :) viiiill komma över nu ju.



SKRIVET DEN: 2009-12-02 KL: 18:03:12



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin