GOTT NYTT ÅR!!!!!!
2009-12-31 / 16:06:25 / Första tiden i London

Okej, skrev inget igår för att jag inte hade någon ork. Min vanliga arbetstid var 8.30-15.00 men den blev ändrad till 07.00-15.30, så lite extra cash. Det jobbiga var bara att under min lunch fick jag en sådan otrolig magont. Jag var ute i affärer för att shoppa lite, men jag var tvungen att gå tillbaka till jobbet och lägga mig på bordet och vila. Hade så ont så började må illa och bli yr :S Kan jag ha ätit något gammalt kanske? Så fick jobba i några timmar medan jag mådde skit. En kille tyckte så synd om mig så han hade köpt choklad, haha! De sa att jag kunde gå hem om jag ville, men vad tusan, när jag var där kunde jag väl lika bra jobba.

Dock blev det ingen shopping efteråt som jag tänkt utan raka vägen hem. Kokade grönsakssoppa som jag hittade på helt själv. Superenkelt! Tänkte skriva den här så får ni säga till vad mer jag kan sätta i nästa gång jag kokar.

Jag visste inte hur mycket man skulle ha av allt så bara hällde i lite.
* Massa vatten
* 4 potatisar, hackade såklart!
* 5 morötter
* 4 parsnips (vad nu det är på svenska?)
* En halv purjolök
* Salt
* 3 grönsaksbuljongtärningar

Så, vad kan man mer ha i? God var den i alla fall och den kommer räcka bra länge då det är så mycket soppa!

Sitter i alla fall och äter frukost nu, eftersom jag gick upp klockan två idag! Förstå vad skönt det var att äntligen få sova ut. Dock har jag frustit hela natten och har halsont och huvudvärk. Hoppas jag inte blir sjuk nu igen, var det förra nyår också har jag för mig. Sitter också och laddar ner några filmer och en av dem är Grevinnan och betjänten. Ett MÅTSE på nyår! :)

Gott Nytt År På Er!


Vilken tid sänds denna hemma i Sverige?


2 Kommentarer
Mor:

Stackars Madde Padde! e du suuk? Soppa kokar man som man vill. Tager vad man haver. Du kan också sätta i kålrot, selleri,palsternacka, vitkål, blomkål, tomatkross, vitlök, gul lök, vita bönor, koka med lite fisk på slutet i 10 min.Eller korv. när soppan är klar lägg i räkor, persilja, dill. Räcker det? Har du termometer? kram



SKRIVET DEN: 2010-01-01 KL: 10:40:10
Linda:

Hej, tror parsnips e palsternacka. Man kan ju ha massa i, kålrot, lök, blomkål, broccoli, ärtor mm...sen olika kött i om du inte vill ha grönsakssoppa :) Gott nytt år! Vet inte om du fick mitt sms



SKRIVET DEN: 2010-01-01 KL: 17:02:26



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin