Äntligen hemma!
2009-12-02 / 00:38:04 / Första tiden i London

Nu är klockan 23.30 och jag kom precis hem från jobbet (fy, vad vuxet och hemskt det låter)! Skulle egentligen ha slutat 21.30 idag, men fick jobba över en timme, vilket betyder extra pay! När jag sedan skulle gå igenom spärren till tåget ville den inte öppna sig och det står "seek assistance". Jag har tydligen plankat, så alla mina pengar på kortet har de tagit. Spärrvakten sa i alla fall åt mig att åka till Paddington station och kräva mina pengar tillbaka då det inte är mitt fel att jag "plankade". Det stod nämligen att den var avstängd, så jag visste ju inte vad jag skulle göra, utan gick bara förbi. Efter mycket spring på stationen fick jag i alla fall mina pengar tillbaka och nu ska nog mina fötter och min onda rygg få sova! Var lite roligare att jobba idag då man visste lite hur man skulle göra + att jag fick hjälpa folk som smakråd, det absolut roligaste, speciellt när dem lyssnar på mig! :D


Man tankar på sitt Oyster card som ett kontantkort. Sedan kan man åka på den tills summan tar slut eller om man toppar upp den med mer pengar. Det är väldigt dyrt att åka här om man jämför med Sverige!

Och Linda, vilka skor vill du att jag ska visa? Mina klackskor eller de gympaskor jag köpte för jobbet som weitress?


1 Kommentarer
Linda:

Men spela roll, båda såklart :) Visa allt du shoppar och pris på det...vill man ju se :)



SKRIVET DEN: 2009-12-02 KL: 09:45:18



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin