ALKOHOL
2009-12-14 / 22:53:38 / Första tiden i London

Här i London är det en helt annan alkoholkultur än vad det är i Sverige. Här går man ut och dricker efter ett arbetspass och detta har jag tagit upp tidigare som ett plus. Något jag däremot inte har sett är massa alkoholister som man alltid ser i Sverige sittandes på bänker nära systemet. Jag tror att folk här är ganska vana med alkohol från en ung ålder, då man kan köpa det i vilken vanlig butik som helst. Det är ingen stor sak och man försöker inte supa sig full bara för att...

Något jag däremot har märkt är att min inställning till alkohol har ändrats otroligt. Hemma i Sverige drack jag endast i sällskap om man typ festade eller något. Jag skulle aldrig ha kunnat tänka mig att bara ta något glass till maten eller så, eftersom allt man äter 24timmar efter inte går att förbränna utan sätter sig direkt på kroppen som utfyllnad av kläderna. Men här i London har jag druckit nåt otroligt ofta om man jämför med tidigare. På hotellet jag tidigare bodde ingick öl i ägarens frukost, lunch och middag. Han och de andra bjöd alltid på någon dricka typ Rom, Zivania, vin, Jägermeister och gud vet vad. När jag gick på intervjun för klädbutiken var jag ärligt talat smått påverkad, vilket kan ses som positivt eftersom man blev så pratglad. Jag har även kommit påverkad till jobbet, inte så att jag inte kan göra mitt jobb, men påverkad! Det är inte så många som bryr sig om detta här i London, utan bara man gör sitt jobb så är alkohol inget hinder. Både positivt och negativt! OCH NEJ MAMMA, DU BEHÖVER INTE VARA OROLIG!

   


4 Kommentarer
Linda:

MADDE!!!! sluta! haha



SKRIVET DEN: 2009-12-15 KL: 10:26:57
Mor:

Det ser gott ut på bilderna!



SKRIVET DEN: 2009-12-15 KL: 13:17:23
Linda:

Hahaha skrattar, jag blir ju helt jädra nervös när jag läser detta inlägg men MAMMA ba, det ser gott ut på bilderna haha. Antingen överreagerar jag eller så är mamma lugn som en filbunke :)



SKRIVET DEN: 2009-12-15 KL: 22:13:44
Anonym:

Haha, jaa, skrattade också åt det. Men med hennes bakgrund så är detta ingenting, right! :P



SKRIVET DEN: 2009-12-15 KL: 22:20:50



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här:

Follow on Bloglovin